Algemene informatie

Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. Bij onze kennismaking verzamelen wij daarom de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Zo kunnen wij zo goed mogelijk aan uw verwachtingen voldoen.

Openingstijden & bereikbaarheid

Voor behandeling is de praktijk van maandag t/m vrijdag geopend van 8.00 uur tot 12.45 en van 13.30 tot 17.00 uur. Op maandagavond hebben wij een avondopenstelling en zijn wij tevens open van 18.00 uur tot 21.00 uur.

Telefoonnummer: 036 534 43 62
E-mail: info@paro-almere.nl

Tijdens werktijd wordt u te woord gestaan door onze receptionisten. Buiten werktijd en in het weekend staat ons antwoordapparaat aan. Het antwoordapparaat geeft u tevens informatie over het mobiele spoedgevallen nummer van de tandarts- parodontoloog, die u kunt bellen voor zeer spoedeisende pijnklachten. In vakantietijd geeft het antwoordapparaat informatie over onze waarnemer en zijn/ haar telefoonnummer.

Uw afspraak

Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, dan dient u deze minimaal 24 uur (dat wil zeggen één gehele werkdag) van tevoren af te zeggen. Alleen dan kunt u zonder kosten voor de gereserveerde tijd een nieuwe afspraak maken.

Pijnklachten

Wanneer u een pijnklacht heeft of ongerust bent, wacht dan niet tot de volgende controle, maar neem contact met ons op. Bel ons zo vroeg mogelijk op de dag, zodat we u eventueel dezelfde dag nog kunnen helpen. Indien de praktijk gesloten is, hoort u op het antwoordapparaat het mobiele spoedgevallen nummer van de tandarts-parodontoloog.

Verandering van medische gegevens

Voor ieder zijn veiligheid verzoeken wij u om ons te informeren over medische bijzonderheden zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen en dergelijke. Zeker ook als er iets is veranderd.

Privacyregeling en geheimhouding

Patiëntinformatie wordt niet met derden gedeeld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van u. Alle informatie blijft binnen de praktijk, behalve als het informatie betreft die van belang is voor uw (verwijzende) tandarts of in het geval we u verder doorverwijzen.

Klanttevredenheid

Om de ongeveer drie jaar houden wij een klanttevredenheidsonderzoek om zo op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden aan de receptioniste, assistente, mondhygiëniste of tandarts.

Betaling en betalingsvoorwaarden

De betaling van consulten en behandelingen gaat via het factoringbedrijf Infomedics (telefoonnummer 036- 20 31 900). Op alle nota's zijn de KNMT betalingsvoorwaarden van toepassing. Deze vindt u uitgebreid weergegeven onder ‘Kosten & Tarieven’.

Klachtenregeling

De meeste mensen zijn tevreden over ons. Toch kan het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u verkeerd of onzorgvuldig hebben geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet en het ons laat weten, zodat we het zo goed mogelijk samen kunnen oplossen. Mocht u er niet uitkomen, dan kunt u bij de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde (KNMT) terecht. Wij zijn aangesloten bij de KNMT-klachtenregeling. Een brochure van deze klachtenregeling is beschikbaar aan de balie.